فاصله ی یک ماتریس دلخواه، از مجموعه ماتریس های با مقدار ویژه چندگانه

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه ابتدا با استفاده از قضیه ی مالیشف به بررسی پیدا کردن نزدیکترین فاصله ی یک ماتریس دلخواه از مجموعه ی ماتریس های با مقدار ویژه ی مضاعف پرداخته، سپس این روش را در مورد ماتریس های با مقادیر ویژه ی با تکرار 3 مطالعه می کنیم. همچنین در ادامه به مطالعه ی ماتریس های نرمال پرداخته و صادق بودن قضیه ی مالیشف در مورد این نوع از ماتریس ها مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

منابع مشابه

توصیف و تقریب مجموعه مقدار ویژه ماتریس فاصله ای متقارن

در این پایان نامه مسئله مقدار ویژه ماتریس ورودی متقارن با آشوبی که متعلق به بازه داده شده، در عناصر آن صورت گرفته باشد، مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین توصیفی از نقاط مرزی دقیق را که منجر به معرفی یک الگوریتم تقریب داخلی که در اغلب حالات کران دقیق را تخمین می زند، ارئه می دهیم. قابلیت الگوریتم مذکور را با ارئه مثال هایی آشکار می نمائیم.

15 صفحه اول

ماتریس های متقارن با تنها یک مقدار ویژه ی مثبت

دو رده از ماتریس های نامنفرد، ‎mc‎-ماتریس ها و ‎mc‎-ماتریس ها، معرفی می شوند.‎ بعضی ویژگی های آن ها توصیف می گردد و نشان داده می شود که رده ی ‎mc‎-ماتریس های متقارن و رده ی ‎mc‎-ماتریس های متقارن هر دو زیر مجموعه هایی از رده ی ماتریس های متقارن با تنها یک مقدار ویژه ی مثبت می باشند‎.‎ بعلاوه، تعدادی شرایط کافی دیگر برای این که یک ماتریس متقارن دارای تنها یک مقدار ویژه ی مثبت باشد، نتیجه می شود‎...

15 صفحه اول

فاصله یک چندجمله ای دلخواه از مجموعه چندجمله ای های دارای دو مقدار ویژه معلوم

در این رساله ابتدا کران هایی برای فاصله یک چندجمله ای دلخواه از مجموعه چندجمله ای های یک مقدار ویژه مضاعف معلوم هستند به دست می آوریم و سپس این مساله را بسط داده و برای فاصله یک چندجمله ای دلخواه از مجموعه چندجمله ای های دارای دو مقدار ویژه معلوم کران های بالا و پایین به دست می آوریم.

15 صفحه اول

احاطه سازی برای مقادیر ویژه ی ماتریس های فاصله اقلیدسی

در این پایان نامه به معرفی ماتریس های فاصله اقلیدسی و خواص آن ها پرداخته و رابطه بین مقادیر ویژه ی ماتریس های فاصله اقلیدسی و مقادیر ویژه ی ماتریس های نیم معین مثبت متناظر مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین ترتیب احاطه سازی گروهی معرفی می شودو نیز خواصی از ماتریس های فاصله اقلیدسی کروی بیان می گردد.

مسئله مقدار ویژه معکوس ماتریس های ژاکوبی

در این پایان نامه، مسئله مقدار ویژه معکوس ماتریس های ژاکوبی و ماتریس های ژاکوبی متناوب را بررسی می کنیم. به این صورت که با داشتن مجموعه مقادیر ویژه ی این ماتریس ها، ابتدا الگوریتمی برای ساختن ماتریس ژاکوبی ارائه می دهیم. بعد از آن به بیان روابطی بین مقادیر ویژه ی دو ماتریس پرداخته و مسئله مقدار ویژه معکوس ماتریس ژاکوبی متناوب را حل می کنیم. هم چنین یک شرط لازم و کافی برای یکتایی جواب، بیان و اث...

15 صفحه اول

حل پذیری مسئله ی مقدار ویژه معکوس ماتریس های نامنفی

در این پایان نامه به حل پذیری مسئله مقدار ویژه معکوس نامنفی در حالت متقارن و نامتقارن می پردازیم و اختلال های را که می توان در طیفی از یک ماتریس نامنفی ایجاد کرد،بررسی می کنیم.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد - دانشکده ریاضی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023